نحوه برگزاری کنکور تجربی ۱۴۰۴ چگونه خواهد بود؟ پشت کنکوری ها و سال اولی ها چه تفاوتی در کنکور دارند؟ شرایط برگزاری یا تاثیر معدل و قبولی در کنکور تجربی ۱۴۰۴ چه طور خواهد بود؟ تزار لازم برای قبولی در امتحانات و کنکور چند می باشد؟

همانطور که از سوالات فوق مشاهده کردید در این مطلب از کنکورسرا ما به بیان کامل جزئیات برگزاری کنکور و شرایط داوطلبان شرکت کننده خواهیم پرداخت و صد البته ارائه راهکارهای قبولی در آزمون سراسری.

فایل صوتی توضیحات کنکور ۱۴۰۴ رشته تجربی + ویدئو

ویدئوی توضیح کامل شرایط کنکور تجربی ۱۴۰۴

زمان برگزاری و تاریخ ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ رشته تجربی

همانطور که اطلاع دارید، آزمون سراسری دیگر به صورت تک مرحله ای برگزار نمیشود و کنکور سراسری در تمام رشته ها به صورت دو نوبتی برگزار می شود.
{نوبت اول در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می شود که تاریخ ثبت نام آن ۲۰ آبان ماه سال جاری می باشد
و کنکور نوبت دوم در رزوهای ۵ و ۶ تیر ماه برگزاری می شود که زمان ثبت نام آن در اواخر اسفند ماه می باشد}

البته سازمان سنجش معمولا یک زمان کوتاه چند روزه نیز به افراد جامانده از ثبت نام کنکور اختصاص می دهد که بتوانند در فرصت های اعلامی اقدام به ثبت نام کنند.
پس برای ثبت نام در کنکور تجربی ۱۴۰۴ باید مانند سایر رشته ها اقدام به پر کردن فرم ثبت نام و پرداخت هزینه به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش کنید.

نقش تاثیر معدل در قبولی کنکور تجربی ۱۴۰۴

برای قبولی کنکور تجربی باید در دو جبهه رقابت کنید:
اول کنکور سراسری و تست زدن سر جلسه و پاسخ دادن به سوالات چهار گزینه ای طراحان سوالات کنکور
دوم کسب بالاترین نمره در امتحانات نهایی خرداد که به صورت تشریحی برگزار می شود

این تفاوت جدید کنکور است با حالت قبل از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در این مصوبه تاثیر معدل به صورت قطعی محاسبه می شود و ۶۰ درصد قبولی شما در امتحانات نهایی رقم می خورد و ۴۰ درصد باقی مانده نیز در جلسه سنگین کنکور!!!

پیشنهاد کنکورسرا به شما این است که با توجه به راحتی تصحیح سوالات تشریحی و زمان مناسب پاسخگویی به سوالات امتحان نهایی، از حداکثر توان خود را برای کسب نمره ۲۰ در امتحانات نهایی استفاده کنید تا با قدرت بیشتری انتخاب رشته کنید و قبولی کنکور تجربی برای شما آسان تر خواهد بود.
همچنین داوطلبان سال یازدهم که در سال ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شده اند و نمره مطلوبی نداشته اند یا داوطلبانی که فاقد تاثیر معدل هستند و سابقه تحصیلی ندارند باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل اقدام کنند.

(پس برای قبولی در تجربی یا باید با کنکور وارد دانشگاه شوید یا در رشته های بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی که قاعدتا رشته های سطح بالایی محسوب نمی شوند ادامه تحصیل دهید)

ضرایب دروس و منابع کنکور تجربی

بهترین نوع برنامه ریزی برای قبولی در کنکور تجربی برنامه ریزی مبتنی بر اهمیت هر درس و سختی سوالات آن درس می باشد. هر چقدر از خواندن دروس سخت و سنگین فراری باشید باید در نهایت برای کسب موفقیت تلاش بسیار کنید.
اگر از اهمیت و ضریب هر درس در کنکور تجربی ۱۴۰۴ اطلاع داشته باشید بهتر می توانید چینش درس ها و مباحث را انجام دهید. در ضمن داشتن یک منبع کمک آموزشی قوی چه برای حل نمونه سوالات امتحان نهایی چه برای حل سوالات تست زنی از اوجب واجبات است چون سطح کنکور و امتحانات نهایی بسیار بالاتر از سطح آموزش بسیاری از مدارس می باشد.در ادامه ضریب هر درس و منابع رسمی وزارتی برای رشته تجربی تقدیم نگاه پرمهر شما می شود.

  • ضریب درس شیمی: ۹
  • ضریب درس زیست شناسی: ۱۲
  • ضریب درس زمین شناسی: ۱
  • ضریب درس فیزیک: ۷
  • ضریب درس ریاضی: ۷

برای منابع کنکور ۱۴۰۴ نیز دروس فوق در سال دهم چاپ ۱۴۰۲-۱۴۰۱، سال یازدهم چاپ ۱۴۰۳-۱۴۰۲، و دوازدهم چاپ ۱۴۰۴-۱۴۰۳ می باشد.

تعداد دفترچه، سوالات و زمان پاسخگویی در کنکور تجربی ۱۴۰۴

از کنکور سال ۱۴۰۲ تعداد دفترچه و سوالات کنکور به علت تقلب های گسترده در سال های قبل و لو رفتن سوالات دچار تغییر شد. این تغییرات باعث افزایش تعداد دفترچه سوالات کنکور تجربی ۳ عدد (در بهیاری ۴) و تقسیم بندی سوالات در دفترچه های متفاوت شده است و در سال های بعد نیز اعمال خواهد شد.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۴

تعداد سوال و زمان پاسخگویی به کنکور تجربی ۱۴۰۴

برنامه ریزی استاندارد برای قبولی در کنکور تجربی ۱۴۰۴

در پاراگراف قبل، صحبت از برنامه ریزی شد و باید به آن مفصل تر بپردازیم که چه برنامه ریزی مناسب و استاندارد است
در برنامه ریزی های رشته تجربی بسته به توان خود برنامه ریزی کنید نه کاهلی و تنبلی کنید نه خارج از توان خود اقدام به مطالعه کنید. مهمترین اصل موفقیت در کنکور تجربی استمرار است. استمرار شما را به سمت عادت های صحیح سوق می دهد، از کارهای بیهوده و لغو پرهیز می کنید، با وجدان آسوده شب ها به رختخواب می روید، قدر زمان خود را می دانید، قدرت نه گفتن خود به موارد کم اهمیت را افزایش می دهید و …

برنامه ریزی محشر و استثنائی وجود ندارد. بله، برنامه ریزی باید صحیح، استاندارد و قابل اجرا باشد. شلوغی برنامه و سنگینی برنامه نشان دهنده راه صحیح شما نیست!!! بلکه اجرای برنامه باید درست و اصولی باشد.
دقت کنید بیشتر برنامه ریزی های رشته تجربی که توسط همکاران عزیز ما با عنوان مشاور تحصیلی انجام می شود تقریبا شبیه به هم و یکسان است و کسی نمی تواند خارج از اهمیت هر درس و سنگینی آن، برنامه متفاوتی به شما ارائه دهد. البته ناگفته نماند که متاسفانه عده‌ معدودی از مشاوران از الفاظ مختلف برای ارزشمندتر کردن برنامه خود استفاده می کنند که در ماهیت تفاوت چندانی با برنامه سایرین ندارد. ما در کنکور سرا چند برنامه ریزی برای کنکور تجربی ۱۴۰۴ آماده کرده ایم. این برنامه ریزی ها در زمان های مختلف مانند ۱۲۰ روزه، ۷۷ روزه، عید نوروز و… به صورت کاملا رایگان آماده شده است تا ما مشکل برنامه نداشتن شما را حل کرده باشیم.

برنامه ریزی رایگان کنکور تجربی

شما باید درست اجرا کردن برنامه را هدف اصلی خود قرار دهید و از تغییر مداوم برنامه و مشاور پرهیز کنید. مشکل خود را با مشاور خود مطرح کنید و راهکار صحیح و واقعی طلب کنید اگر تمام این کارها را انجام دادید و نتیجه مطلوبی حاصل نشد آنوقت به فکر تعویض مشاور و دریافت برنامه ریزی جدید باشید چرا که زمان برای ارتباط جدید شما با مشاور اهمیت بسیار زیادی دارد.
و نکته آخر این مبحث اینکه با خود روراست باشید. اگر تمام تلاش خود را نمی کنید سعی در اصلاح رفتار خود داشته باشید و اگر خدای نکرده مشاور شما کوتاهی و کم کاری می کند با یک مشاور جدید و دلسوز کار کنید.

تاثیر شگفت انگیز بودجه بندی کنکور برای قبولی

از بارم بندی و بودجه بندی به عنوان یک راهکار در شرایط فورس ماژور استفاده کنید. چه زمانی؟ زمانی که حجم مطالب خوانده نشده شما زیاد است و زمان کمی تا امتحان نهایی و کنکور باقی مانده است چرا که امکان تغییر تعداد سوالات در هر درس وجود دارد. این بودجه بندی ها نباید در استارت مطالعه مرجع مطالعه باشد چرا که زمان برای خواندن مطالب هست و شما با این کار تقریبا یک کار پر ریسک انجام میدهید و امکان دارد سر جلسه آزمون شوک زده شوید و سوالات بسیاری را چون نخوانده اید از دست دهید. در ادامه بودجه بندی احتمالی کنکور ۱۴۰۴ رشته تجربی برای شما قرار داده شده است که با کلیک بر روی آن می توانید وارد صفحه بودجه بندی شوید.

بودجه بندی کنکور ۱۴۰۴

تاثیر تست زدن و حل نمونه سوالات امتحانی برای قبولی در کنکور ۱۴۰۴

بهترین روش مطالعه دروس، مطالعه با تست می باشد چرا که فرایند یادگیری شما تثبیت خواهد شد حتی برای دروس عمومی. درست است که دروس عمومی در کنکور تجربی و سایر کنکورها حذف شده است ولی با انجام اینکار می توانید از یادگیری طولانی ذهن خود نهایت استفاده را ببرید.

بعد از مطالعه عمیق و یادگیری اصولی از منابع رسمی که همان کتاب درسی می باشد باید یک منبع یادگیری مکمل داشته باشید که نکات مفهمومی و کلیدی آن درس را برای شما تشریح کند. شاید از خود بپرسید که این کار را نیز خود من نیز می توانم انجام دهم و الزامی به تهیه منابع کمک آموزشی نیست. درست است. ما منکر توانایی شم نیستیم ولی ببینید با انجام این کار چقدر باید زمان صرف استخراج نکات و یادگیری کنید و چه چیزی از دست می دهید. در ضمن شاید هم بعضی از نکات کلیدی از دست شما به اصطلاح در برود و بعدا حسرت چند سوال یا تستی را بخورید که می توانستید با جواب دادن به آن قبول شوید. اگر از لحاظ مالی خیلی تحت فشار نیستید در خرید منابع استاندارد کنکوری و درسی خساست به خرج ندهید چرا که بعد گذشت مدتی متوجه خواهید شد چه لطف بزرگی به خود کرده اید.
این کار را بهتر است با مشورت با یک مشاور دلسوز انجام دهید چرا که تجربه آن فرد که ماحصل سالها کار مشاوره است به کمک شما می آید و می توانید با همان منبع انتخابی مشخص تا روز کنکور برای قبولی در کنکور تجربی پیش روید. متاسفانه بسیاری از منابع کمک آموزشی دانش آموزان و داوطلبان کنکور وسط کار رها شده و به انتها نمی رسند و در کمدها خاک خواهند خورد.

آخرین قبولی و حداقل درصدهای لازم برای قبولی در کنکور تجربی ۱۴۰۴

اگر این عنوان برای شما جذاب هست و به دنبال حداقل درصدهای قبولی در رشته های، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی و سایر رشته های پیراپزشکی می گردید باید به این مهم توجه داشته باشید که همیشه این درصدها ثابت نیستند و سال به سال با توجه به تعداد پذیرش دانشگاه‌ها تغییر می کند. البته با توجه به مهاجرت کادر درمان به خارج از کشور روند پذیرش دانشگاه‌ها در رشته های پزشکی و پیراپزشکی افزایش داشته و خواهد داشت.

اما به طور میانگین می توانید:
با کسب نمره معدل ۱۹ به بالا و تراز خوبی که به شما می دهد و حدود ۳۰ -۲۵ درصد پاسخگویی به سوالات کنکوری توانید در رشته های خوب پیراپزشکی به راحتی قبول شوید.
همچنین با حدود ۶۰-۵۰ درصد پاسخگویی به سوالات کنکور تجربی در بهترین دانشگاه های کشور در سه رشته برتر علوم پزشکی( دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی) قبول می شوید.

یک نکته مهم: لطفا به آخرین قبولی های مندرج در سایت های مختلف خیلی اکتفا نکنید. معمولا این آمار از سایت های آزمون محور استخراج می شود و خیلی از پارامترهای آن نظیر سهمیه و … بیان نمی شود و مرکز و آمار رسمی برای انتشار آن وجود ندارد.

۵ راهکار تضمینی قبولی در کنکور تجربی

برای جمع بندی صحبت های فوق مواردی را به صورت خلاصه خدمت شما بیان می کنیم تا با عمل به آنها در کنکور سراسری قبول شوید.

  1. زمان مناسب برای استارت مطالعه (یادتان باشد ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است)
  2. داشتن مشاور تحصیلی مجرب برای دریافت راهکارهای صحیح مطالعه و شروع صحیح
  3. انتخاب و خرید منابع کمک آموزشی استاندارد که بهتر است با کمک مشاور باشد
  4. عمل به برنامه ریزی و تلاش خود فرد و اصلاح عادت هایی که شما را از مسیر درس خواندن دور می کند
  5. تمرین و تکرار و تست زدن و استمرار در مطالعه و حفظ انگیزه و روحیه

پایبندی به راهکارهای فوق به صورت جزئی و دقیق، قطعا شما را به موفقیت می رساند. در ضمن می توانید با خدمات مشاوره‌، برنامه ریزی و منابع کنکورسرا آشنا شوید تا انشالا بتوانیم کمک حال مناسبی برای قبولی شما در کنکور تجربی ۱۴۰۴ باشیم.

جهت ارتباط کافیست با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰

۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰