تحلیل موسسه کلاسینو

تحلیل موسسه کلاسینو
آنچه در ادامه میخوانید..

تو این نوشته قصد داریم کلاسینو را براتون تحلیل کنیم و خوبی ها و بدی های این موسسه رو به صورت عادلانه، منصفانه و صد البته فارغ از هرگونه جهت گیری و کسب منفعت، در کوتاه ترین جملات به شما بگیم تا شما تصمیم بگیرید این موسسه خوبه یا نه و ثبت نام در اون ارزش داره یا نه!!

اول از همه بگیم که کلاسینو برند انتشاراتی راه اندیشه است و برای این شرکت است. دوما ما قصد آنالیز و تحلیل کلاس های آنلاین کلاسینو را داریم نه احیانا کلاس های حضوری راه اندیشه رو؛ چرا که وقتی میتونی کلاسی رو نقد کنی که سر کلاس حضر باشی و خوبی ها و بدی هاش رو لمس کرده باشی. با کنکورسرا همراه باشید تا با یه تحلیل جامع به این جواب برسیم که کلاسینو موسسه خوبی هست یا نه؟

۱. برای چه مقاطعی کلاس آنلاین دارند؟

کلاس های آنلاین کلاسینو شامل کل پایه های تحصیلی هست. یعنی از اول ابتدایی تا دوازدهم. حالا اینکه چند درصد شرکت کننده برای کلاس های ابتدایی و متوسطه اول دارند خیلی مهم نیست چون این مورد به خانواده ها بیشتر مربوط هست تا موسسه و شما میتونی دانش آموزت رو ثبت نام کنی یا نکنی.
اما کلی بخوایم امتیاز بدیم به این مورد باید عدد 10 از 10 رو داد. خیلی خوبه که این موسسه همه کلاس های طول سال تحصیلی یه دانش آموز رو از اول تا سال آخر پوشش میده.

۲. تنوع دبیران کلاسینو در درس های مختلف چطوره؟

ما همه پایه های کلاسینو را آنالیز کردیم و آمار بسیار خوبی از تعداد اساتید این موسسه برای هر درس داریم اما قطعا نمیشه تمام استادهای همه دروس رو معرفی کنیم ولی تو چند خط بهتون میگیم که قدرت انتخاب شما چقدره.

محمدودیت در انتخاب اساتید ابتدایی و متوسطه اول

برای اول تا پنجم ابتدایی برای هر درس یک معلم درنظر گرفته شده و قدرت انتخاب بین دو یا چند استاد تو اون درس ندارید و با یکی از این دبیران کلاس خواهید داشت. درس هایی هم که تدریس می کنند ریاضی، فارسی و علوم هست که مهمترین درس های ابتدایی هستند. (البته اینم بیان کنیم که خیلی هم برای یه موسسه به صرفه نیست که برای این مقطع چندتا معلم بخواد معرفی کنه چون باید فکر سودآوری برای معلم و موسسه را هم بکنن).

برای پایه ششم هم وضعیت تقریبا همینطوره اما برای درس هوش و استعداد تحلیلی که برای دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند دو استاد معرفی شده و معلم های فارسی، ریاضی و علوم هم عموما تک استاد هستند.

در پایه هفتم، هشتم درس عربی هم به سه درس مهم ریاضی، علوم و فارسی اضافه شده و بازهم تک استادی هستند اما در نهم داستان متفاوت میشه چون دوره های تیزهوشان هست و برای علوم و ریاضی و درس های مختلف، بین استادها حق انتخاب دارید.

آنالیز اساتید پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم

تو رشته های تجربی، ریاضی و انسانی بیشترین تنوع رو ،تجربی ها و ریاضی ها دارند و حتی برای بعضی دروس مثل زیست 4 تا دبیر هم معرفی شده‌اند. تقریبا برای رشته انسانی هم همینطوره جز بعضی دروس اختصاصی که با تک استاد ارائه میشن.

کلا با توجه به فضای حاکم بر آموزش کشور و تجربیات ما، کلاسینو تو معرفی اساتید افراط و تفریط خاصی نداره جز درس عربی که بنظر میاد خیلی برای این درس، مدرس معرفی می کنند و دروس انسانی که میشه برای هر درس حداقل دو تا مدرس خوب انتخاب کنند تا دانش آموزها حق انتخاب بیشتری داشته باشند.
نمره ما در زمینه تنوع اساتید کلاسینو با توجه به تمام پایه ها عدد 7 از 10 هست (مخصوصا تو رشته انسانی که جای کار بیشتری داره)

۳. کیفیت اساتید کلاسینو چطوره؟

این مورد خیلی جای صحبت داره چرا که هر استاد سبک و سلیقه خودش رو برای تدریس داره و امکان داره شما از اون روش خوشتون بیاد ولی دوست و همکلاسی شما نه!!
در کل سطح استادهای کلاسینو تو بعضی درس ها خیلی خوبه و از قدیمی های کنکور داره استفاده میکنه (البته استادهای جدید کلاسینو بیشتر تو فضای مجازی شناخته شدن و بعد به کلاسینو پیوستند). قطعا کیفیت تدریس بعضی استادها هم خوب نیست و نمره قابل قبولی هم نمیگیرن.
اینجا نمیتونم از استاد یا مدرس خاصی اسم ببرم چون سلیقه و تایپ من نیستند و امکان داره صحبت من در انتخاب شما تاثیرگذار باشه اما شما با اون استاد بسیار ارتباط گرفته باشید و پیشرفت هم کرده باشید. پس چاره شرکت در جلسات رایگان اون کلاس هاست تا یکی – دو جلسه کلاس کاملشون رو ببینید بعد ثبت نام کنید.

فیزیک نوکنده، ریاضی آریان حیدری، شیمی مرادی و عربی واعظی، ادبیات یکتا جزء پرمخاطب‌ترین اساتید هستند و سطح تدریس خوبی دارن اما بعضی مدرس‌ها روش تدریس و کندی کلاس‌هاشون آزار دهنده‌ست و احتمالا زود به فکر تغییر استاد میفتید.

یه مورد دیگه بحث حضور و غیابه. بعضی استادها خیلی روی حضور و غیاب حساس‌اند و اگه نباشید یا تمرین و آزمون ها را شرکت نکنید بلاک میشید از کلاس و جلسات براتون باز نمیشه و باید با پشتیبانی فنی تماس بگیرید و… .
بعضی استادها هم حساس نسیتند و کلاس هاشون به روال عادی برگزار میشه چه شما باشید چه نباشید.

تاکید میکنم کیفیت استاد کاملا سلیقه‌ای هست و مهم خود شما هستید که از کدام استاد بیشتر درس یاد میگیرید . در کل سطح اساتید کلاسینو متوسط رو به بالاست و نمره ما 7.5 از 10 است.

۴. شرایط هزینه‌ها و قیمت کلاس‌ها

تقریبا تمام دوره های آنلاین کلاسینو به صورت قسطی هم ثبت نام میشه جزء دوره هایی مشاوره و دوره هایی که مدت اعتبارشون داره تموم میشه. تاریخ و موعد اقساط رو نتونستیم درست کشف کنیم. بعضی وقت ها شش هفته یباره بعصی وقت ها سه هفته یباره بعضی وقت ها هم تاریخ ها دقیق نیست و باید با تماس تلفنی متوجه تاریخ اقساط بشین یا تو سبد خرید چک کنید.

دانش آموزان با تغییرات جدید پنل کلاسینو خودشون میتونن تعداد اقساط و کارمزد و… رو ببینند و انتخاب کنند که چند قسطه میتونن پرداختی هاشون رو انجام بدن.

دوره های مشاوره کلاسینو اکثرا نقدی هستند و میشه این خرده رو گرفت که چرا مشاوره قسطی نمیشه؛ تازه دانش آموز با اشتیاق بیشتری هم اقساط ماهیانه را پرداخت میکنه و مشاوره‌ها هم پیگیرتر میشن.

تو تفاوت قیمت کلاسینو با موسسات کنکوری آنلاین دیگه مثل تام لند یا ماز، قیمت ها نسبت به تام لند کمتر و نسبت به ماز حدودا بیشتره. البته تو بعضی پکیج ها و دوره ها و زمان های مختلف این ترتیب تغییر میکنه.

پکیج هاشون با تخفیف خوبی ارائه میشن و کد تخفیف های خیلی خوبی تو مناسبت های مختلف دارند مثل شب یلدا و بلک فرایدی. اگه زمان براتون خیلی مهم نیست اون موقع ها ثبت نام کنید.
تو بحث قیمت، شرایط سهولت در خرید، پرداخت اقساطی و تخفیف ها راه داره کمی ارزونتر بشه و نمره ما 8 از 10 هست البته اساتید خوب قیمت بالا هستند و حق التدریس بالایی دریافت می کنند.

۵. موسسه کلاسینو ثبت نام کنیم یا نه؟

در ادامه تحلیل موسسه کلاسینو یکسری موارد رو باید کوتاه و مختصر بیان کنیم که این نقد و بررسی رو کاملتر کنه تا بتنونید تصمیم بگیرید که تو این موسسه ثبت نام کنید یا نه؟

کلاسینو تنوع دوره های خیلی زیادی داره و برای هر سطح دانش آموزی دوره داره ولو تیزهوشان.
تایم کلاس ها زیاده نسبتا و بعضی کلاس ها حدودا 4 ساعته هم هستند البته بسته به درس داره و تعداد جلسات در هفته
پشتیبانی تلفنی خوبی داره و حواسشون به رضایت مشتری هست و میدونین حقتون پایمال نمیشه و پیگیری میکنن.
امکان انصراف از کلاس داره البته شرایط خاص خودش رو داره و باید تایید بشه و جالبه پول رو بدون کسورات برمیگردونن.
جلسات رایگان داره که اینو تقریبا همه موسسات دارن تا با تدریس استاد بیشتر آشنا بشین.
پنل دانش آموزی خوب و راحتی داره و برای ارسال تکالیف و .. دچار مشکل نمیشین.
جلسات آفلاین تا پایان سال تحصیلی ذخیره میمونه که جای نقد داره و باید بشه یکسال ازش استفاده کرد.
امکان جابجایی استاد هم تحت شرایطی داره که موقع ثبت نام و خرید دقت کنید چون شرایطش تغییر میکنه
مشاوره های تحصیلی نسبتا خوبی داره و بعد ثبت نام با دانش آموز ارتباط می گیرند البته سبک هر مشاور و تعداد تماس‌ها و پیگیری‌ها متفاوت هست.
سرعت پخش و کیفیت تصاویر خوبی داره و مشکل خاصی بابت برگزاری کلاس‌ها ندارید.

شما هم تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید. راضی بودین یا نه؟ این مجموعه رو چطور ارزیابی و تحلیل می کنید؟

۳ پاسخ

  1. من از کلاسم انصراف دادم و استادم رو عوض کردم
    این حس خوبی داشت و ارزش گذاشتن واسه منی که راضی نبودم از استاد اول

  2. معلم های زیست ش خیلی خوبن و آریان حیدری
    من این دو درس رو رضایت کامل دارم👌❤️

  3. موقع ثبت نام پاسخگویی خیلی خوبی دارن .دم امتحان و کنکور که میشه اگه مشکل فنی تو پنلت بوجود بیاد و درخواست کمک کنی شماره تلفن ثابت که تو سایت دادن تلفن رو روت قطع میکنن.و اصلا پاسخگو نیستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *