هر ساله بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، اسامی نفرات برتر این آزمون، به همراه تصاویر این افراد منتشر می شود که شامل رتبه های 1 تا 10 هر رشته می باشد. روال عادی سازمان سنجش و آموزش کشور به این صورت است که قبل از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، اطلاعیه ای منتشر می کند و اسامی نفرات برتر کنکور را معرفی می کند و بعد از یکی دو روز نیز نتایج سایر داوطلبان را در سایت سنجش بارگزاری می‌ کند. 

در کنکور تجربی رقابت زیادی بر سر کسب رتبه برتر وجود دارد. چرا که این گروه آزمایشی به عنوان پر متقاضی ترین گروه آزمایشی شرکت کننده در آزمون سراسری شناخته می شود. افرادی که در لیست نفرات برتر کنکور تجربی قرار می گیرند، صرفا افرادی با ضریب هوشی بالا با سبک مطالعاتی عجیب و غریب نیستند؛ بلکه آنچه که آن ها را به کسب این رتبه ها رسانده است، استمرار و پشتکار این افراد می باشد. در ادامه لیست اسامی نفرات برتر کنکور تجربی 1403 را اعلام خواهیم کرد و کلیه راهکارهایی که این افراد، برای رتبه برتر شدن به کار برده اند را نیز معرفی خواهیم کرد.

تعداد شرکت کنندگان کنکور تجربی ۱۴۰۳

کنکور تجربی 1403 در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار شد و حدود 501 هزار داوطلب در نوبت اول و 471 هزار داوطلب نیز در نوبت دوم این آزمون شرکت کردند. در این میان آمار و ارقام، 10 دانش آموز سخت کوش و پر تلاش توانستند که رتبه های برتر 1 تا 10 کنکور تجربی را به خود اختصاص دهند.

اسامی نفرات برتر کنکور تجربی 1403 چه زمانی اعلام می شود؟

به طور کلی با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، اسامی رتبه های برتر نیز در هر رشته اعلام می شود. با توجه به اینکه کنکور تجربی 1403 در دو نوبت برگزار شده است، اسامی نفرات برتر این گروه آزمایشی در هر دو نوبت، به صورت همزمان و در روز جمعه 9 شهریور 1403 اعلام شد. نتایج نهایی این آزمون نیز در نیمه اول مهر ماه 1403 اعلام خواهد شد.

لیست رتبه های برتر کنکور تجربی 1403

اسامی رتبه های برتر کنکور تجربی 1403 اعلام شد:

  1. صبا معصوم نیا : رتبه 1 کنکور تجربی
  2. پرهام راسخ: رتبه 2 کنکور تجربی
  3. سجاد لطفی: رتبه 3 کنکور تجربی
  4. امیرمحمد درستی: رتبه 4 کنکور تجربی
  5. احسان نعیمی خواه: رتبه 5 کنکور تجربی
  6. آرتا قلعه باغی: رتبه 6 کنکور تجربی
  7. علی خلیلی: رتبه 7 کنکور تجربی
  8. علی نجفی: رتبه 8 کنکور تجربی
  9. محمدامین دولت آبادی: رتبه 9 کنکور تجربی
  10. محمدنیما مهربانی: رتبه 10 کنکور تجربی

تصاویر نفرات برتر کنکور تجربی 1403

تصاویر نفرات برتر کنکور تجربی 1403 (2)
تصاویر نفرات برتر کنکور تجربی (1)
تصاویر نفرات برتر کنکور تجربی 1403 (3)

راز رتبه برتر شدن نفرات برتر کنکور تجربی چیست؟

هنگامی که مصاحبه با نفرات برتر کنکور تجربی را بررسی می کنیم، همه آن ها بر روی یک نکته اصلی تاکید می کنند و آن چیزی نیست جز برنامه ریزی، تلاش و پشتکار! در واقع راز اصلی رتبه برتر شدن چیز به دور از ذهنی نیست و همه افراد می توانند به آن دست پیدا کنند. برای داوطلبان رشته تجربی که اتفاقا رقابت بالایی هم در آن وجود دارد، فردی موفق است که این همه این فاکتور ها را در نظر بگیرد و به مطالعه بپردازد.

کسب رتبه برتر چیز عجیب و غریبی نیست از طرف دیگر مسیر ساده ای هم به نظر نمی آید! برای این که یک دانش آموز بتواند به رتبه های بالایی در آزمون سراسری دست یابد؛ باید سبک مطالعاتی خاص خود را داشته باشد و در کنار مطالعه هدفمند استمرار و پیوستگی خود را حفظ نماید.

منظور از سبک مطالعاتی مناسب، در نظر گرفتن این موضوع است که برنامه ریزی درسی دانش آموزان، باید مطابق با سطح توانایی وی باشد. همچنین عواملی که موجب کاهش سطح عملکرد دانش آموز می شود، حذف گردد. در کنار این ها داشتن منابع استاندارد و همچنین دریافت آموزش صحیح و اصولی یکی از پیش نیاز های اساسی برای کسب موفقیت در کنکور سراسری است که رابطه مستقیمی با رتبه برتر شدن دارد.

5 نکته طلایی برای رتبه برتر شدن ⚡

اولین نکته این است که سعی کنید به برنامه ریزی مطالعاتی خود پایبند باشید و با دقت و علاقه کافی آن ها را اجرا نمایید. داشتن برنامه ریزی اصولی و تعیین هدف منطقی، اولین و مهمترین راز رتبه برتر شدن است که می بایست منطبق با ویژگی های فردی شما باشد و در آن استمرار و پیوستگی را رعایت کرد.

دومین نکته برای رتبه برتر شدن این است که هر درسی سبک مطالعاتی خاص خود را دارد و شما باید روش مطالعه ویژه هر درس را یاد بگیرید. در واقع شما باید علاوه بر کسب مهارت حل سوالات به صورت تشریحی، نحوه پاسخگویی به سوالات تستی را نیز بیاموزید. در این رابطه می توانید با یک مشاور خبره در ارتباط باشید.

سومین نکته که نفرات برتر کنکور تجربی آن را رعایت می کنند؛ داشتن منابع استاندارد، آموزش اصولی متناسب با سطح علمی داوطلب است. وقتی از کتاب های کمک درسی استفاده می کنید که پایین تر یا برعکس بالاتر از سطح علمی شما باشد؛ می تواند روند مطالعاتی شما را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

به عنوان چهارمین نکته باید بگوییم که شرکت در آزمون های آزمایشی استاندارد و رقابت در یک جامعه آماری بالا، نقش به سزایی را افزایش تراز، رتبه و کیفیت مطالعاتی شما دارد. چرا که آزمون های آزمایشی شرایطی را برای شما فراهم می کند که میزان آموخته های خود را با دیگر افراد بسنجید.

آخرین نکته این است که در کنار مطالعه دروس و پایبندی به برنامه ریزی مطالعاتی، زمانی را نیز به رشد فردی خود اختصاص داده و اراده و انگیزه خود را تقویت کنید.

مشاوره کنکور 1403 ؛ از برنامه ریزی تا رتبه برتر شدن

تقریبا تمام نفرات برتر کنکور تجربی، از توصیه ها و راهنمایی های یک مشاور تحصیلی استفاده می کنند.
مشاوری که در این زمینه تخصص و تجربه کافی داشته باشد، می تواند نقشه راه را برای داوطلبان ترسیم نماید و کلیدی ترین نقش را در موفقیت داوطلبان ایفا می کنند.
مشاوران ما در کنکورسرا بهترین و به روز ترین خدمات را به شما دانش آموزان ارائه می دهند. به منظور برقرار ارتباط با این مشاوران می توانید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

مشاهده اعلام نتایج اولیه کنکور 1403

نتایج اولیه و نتایج نهایی آزمون سراسری صرفا از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود و تنها مرجع قانونی و رسمی برای آگاهی از نتایج و همچنین انتخاب رشته ی داوطلبان است. داوطلبان برای مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1403، در ابتدا می بایست وارد سایت سنجش و آموزش کشور بشوند و با وارد کردن اطلاعات فردی و دانش آموزی، نتایج اولیه و رتبه خود را مشاهده کنند.

مطالب مرتبط:

رتبه های برتر کنکور 1403 ریاضی

رتبه های برتر کنکور 1403 انسانی