انتخاب رشته آخرین و مهمترین فرآیندی است که دانش آموزان کنکوری با آن مواجه می شوند و می بایست به درستی و به صورت دقیق مراحل آن طی شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند باید انتخاب رشته خود را به صورت آگاهانه و صحیح انجام دهند تا به بهترین شکل آینده شغلی و تحصیلی خود را رقم بزنند.
دفترچه‌ های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌ های آزمایشی در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای کلیه گروه‌ های آزمایشی انجام خواهد پذیرفت. انتخاب رشته کنکور سراسری و چهار رشته از رشته های دانشگاه آزاد (رشته پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی) از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می گیرد. در ادامه میتوانید تمام مراحل آموزش انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ را مطالعه بفرمایید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته

1) در قدم اول می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و بر روی گزینه “سراسری” از قسمت سمت راست صفحه کلیک نمایید:

انتخاب رشته کنکور تجربی مرحله 1_1

2) بر روی گزینه “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403” کلیک کنید:

انتخاب رشته کنکور تجربی مرحله 2

3) بر روی گزینه “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری” کلیک کنید:

انتخاب رشته کنکور تجربی مرحله 3

4) اطلاعات هویتی خود را در سامانه جامع آزمون های سراسری وارد نموده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید:

انتخاب رشته کنکور تجربی مرحله 4

5) گزینه “انتخاب رشته” را انتخاب نمایید:

انتخاب رشته کنکور تجربی مرحله 5

6) اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و در نهایت کلید “ورود” را بفشارید:

انتخاب رشته کنکور تجربی مرحله 6

7) اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه و تکمیل فرم انتخاب رشته

8) دریافت کد رهگیری

به منظور دریافت مشاوره تلفنی در زمینه انتخاب رشته می توانید با شماره های ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰ و ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰ تماس حاصل فرمایید. مشاوران کنکورسرا آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با انتخاب رشته ۱۴۰۳ خواهند بود.