در این مطلب از موسسه کنکور آسان است اطلاعات جامع و مفیدی را در رابطه با جمع بندی زیست کنکور و نحوه مطالعه این درس تخصصی ارائه می دهیم .

ایام جمع بندی کنکور در راه است

جمع بندی زیست مهمترین درس برای کنکوری های تجربی است که اگر فقط همین درس را به همراه شیمی بالای ۹۰ بزنید و بقیه درسها را ۴۰ درصد به سادگی پزشکی شهر خود خواهید رسید.
قبولی در پزشکی با جمع بندی حرفه ای در دو درس واقعا ارزشمند است .

زیست را چطور جمع بندی کنیم ؟

روش جمع بندی زیست شناسی

مهم‌ترین درس رشته تجربی آنقدر اهمیت دارد که کسب درصد بالا در آن می‌تواند رتبه شما را متحول کند؛ بنابراین باید توجه ویژه ای به زیست شناسی در دوران جمع بندی داشته باشید و با برنامه ریزی دقیق روی مطالب کتاب به تسلط کامل برسید. در این مقاله به طور کامل در رابطه با روش جمع بندی زیست شناسی صحبت خواهیم کرد.

برای جمع بندی زیست شناسی استراتژی مشخص داشته باشید

در مقاطع مختلف باید استراتژی متفاوتی داشته باشید دوران جمع بندی نیز استراتژی مطالعاتی خاص خودش را دارد. فرصت زیادی تا روز کنکور ندارید پس باید بهترین عملکرد را داشته باشید و با مطالعه ای کامل و بی نقص خیال خودتان را از بابت تسلط روی کتاب درسی راحت کنید. لازم است برای مرور و جمع بندی برنامه دقیقی تنظیم کنید. در واقع برنامه دقیق باعث آرامش ذهنی و مطالعه با تمرکز شما خواهد شد. این برنامه ریزی باعث می‌شود برای مرور کتاب زیست شناسی هیچ ترس و استرسی نداشته باشید چون مسیرتان مشخص خواهد بود.

روی بهترین منابع تمرکز کنید

از هر گونه خواندن جزوات و کتاب‌های جانبی غیر استاندارد و نکات خارج از کتاب درسی دوری کنید. در دوران جمع بندی باید بهترین منابع را انتخاب کنید. کتاب درسی را در اولویت خود قرار دهید و از یک منبع کمک آموزشی مناسب برای یادگیری بیشتر و تست زنی کمک بگیرید. لازم است بگوییم بسیاری از جزوات زیست شناسی که در سایت ها و شبکه‌ها اجتماعی مختلف به فروش می‌رسند از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و تنها وقت و سرمایه شما را هدر می‌دهند. بسیار تاکید داریم در این دوران به سمت منابع و نکات غیر استاندارد نروید چون دیگر فرصت آزمون و خطایی باقی نمانده است.

منبع مناسب و حرفه ای برای جمع بندی زیست :
پیش بینی سوالات زیست شناسی کنکور دکتر شیخی
خلاقیت قیدنامه زیست شناسی دوازدهم دکتر شیخی
خلاقیت جامع زیست شناسی گیاهی دکتر شیخی
همایش زیست شناسی پایه ( دهم و یازدهم ) دکتر شیخی
جمع بندی دهم زیست شناسی عرفان پازوکی
جمع بندی یازدهم زیست شناسی عرفان پازوکی
جمع بندی دوازدهم زیست شناسی عرفان پازوکی

سایت کنکور آسان است

خود را در میان منابع مختلف سردرگم نکنید. معمولا بسیاری از داوطلبان کتاب‌های مختلفی برای زیست شناسی تهیه کرده‌اند و مطالعه نصفه نیمه داشتند. بهترین کار این است که یک کتاب کمک آموزشی را انتخاب کنید و روی همان به تسلط برسید. کتاب درسی بسیار اهمیت دارد. مو به موی کتاب درسی را با دقت بخوانید در واقع آنچه که در این درس اهمیت دارد بر خلاف دروس دیگر آهسته خوانی و توجه به مفاهیم کلیدی متن است.

تست زدن را اصولی انجام دهید

حتما تست زنی با تحلیل کامل انجام دهید؛ یعنی پس از زدن هر تست حتی در صورت درست بودن آن پاسخنامه را مطالعه کنید و پس از آن به متن مربوط به سوال در کتاب مراجعه کرده و آن را مرور کنید. از تستهای شمارشی فرار نکرده و با تمرین زیاد در زدن این نوع تست ها حرفه ای شوید.

سوالات کنکور حداقل ۵ سال اخیر را بررسی کنید. تست ها را باید خوب تحلیل کرده و ریزترین نکات را در بیاورید. بارها دیده شده که سوالات سال‌های قبلی با یکسری تغییرات جزئی در گزینه‌ها یا صورت سؤال، به صورت پرسش جدیدی در کنکور مطرح می‌شوند. اگر فرصت ندارید تک تک این کارها را انجام دهید پکیج پیش بینی سوالات زیست کنکور تولید شده که با تخفیف خوب قابل ارائه می باشد. اگر دسترسی به اپلیکیشن کنکور آسان است برای خرید ندارید فقط با شماره ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰ تماس بگیرید تا سوالات احتمالی کنکور را دریافت کنید.

سوالات آزمون‌های آزمایشی گزینه بسیار مناسبی برای تمرین تستی و همچنین کشف نکاتی که از دید شما پنهان مانده می‌باشد. برای اینکه با نکات مدنظر طراحان بیشتر آشنا شوید توصیه می‌کنیم سوالات آزمون‌های جمع بندی موسسات معتبر را بررسی کنید. از کار کردن تست های غیر استاندارد و پر غلط که هیچ تشابهی با سوالات کنکور ندارند خودداری کنید.

مدیریت زمان را فراموش نکنید

نکته اساسی در تست زنی زیست شناسی مدیریت زمان مناسب است. سوالات کنکور سال‌های اخیر هم نشان داده که شوخی با کسی ندارد و به قولی گزینه‌هایش نیم متر طول دارد! شما برای هر تست ۴۳ ثانیه بیشتر زمان ندارید بنابراین برای موفقیت بیشتر در پاسخگویی به سوالات تکنیک های مدیریت زمان را به خوبی اجرا کنید. مطمئن باشید هر چقدر مطالب درسی خوانده باشید اما مدیریت زمان مناسبی نداشته باشید در پاسخگویی به سوالات موفق نخواهید بود.

روی مطالب کتاب به تسلط کامل برسید

مهم‌ترین کاری که برای زیست شناسی در دوران جمع بندی باید انجام دهید تسلط کامل روی مطالب کتاب درسی است. باید مفاهیم کتاب را به طور کامل یاد گرفته باشید و به سطحی از تسلط برسید که چشم بسته و به زبان خودتان یک پاراگراف انتخابی از کتاب را بتوانید بیان کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که باید متن کتاب را ریز به ریز خوانده باشید و کوچک‌ترین نکات را هم در آورده باشید. شکل‌های کتاب درسی را در ذهن خود ترسیم کنید و تمام نکات مربوط به آن را به خاطر بیاورید. سعی کنید تصاویر کتاب در ذهنتان ماندگار شود چرا که ممکن است علاوه بر کمک به تفهیم متن کتاب سوالاتی نیز به طور مستقیم از آن‌ها در کنکور مطرح شود.

بعضی از مطالب درسی آنقدر اهمیت دارند که هر سال در کنکور تکرار می‌شوند از جمله مباحثی مانند دودمانه ها، چرخه‌ی زندگی قارچ‌ها و هورمون‌های گیاهی و انواع مختلف حواس جانوران و آزمایشات دی هیبریدی یا مقایسه‌ی ویژگی‌های پروکاریوتها با یوکاریوتها و نیز بازدانگان با نهاندانگان یا انواع بافت‌های گیاهی و جانوری، چرخه‌ی ضربان قلب و چرخه‌ی جنسی زنان و … بنابراین لازم است بر روی مطالبی که هر ساله تکرار می‌شود تمرکز ویژ ای داشته باشید.

اسامی جانداران مختلف (مثل گیاهان و جانوران و قارچ‌ها و آغازیان و باکتری‌ها) را یاد بگیرید و خصوصیات ویژه‌ی آن‌ها را در کنارشان یادداشت کنید. به مثال زیر توجه کنید:

«برگ متحرک» یک حشره است که خصوصیاتی مانند لوله‌ی گوارشی، سیستم تنفس نایی، گردش خون باز و مایع همولنف و دفع اوریک اسید و اسکلت بیرونی از جنس کیتین یا مایع مخاطی روی بدن به همراه طناب عصبی شکمی و گره دار و چشم مرکب با هزاران قرنیه و عدسی دارد.

مرورهای متوالی راز موفقیت در زیست شناسی

مطالبی را که نیاز به مرور دارند از مطالبی که کمتر به این کار نیاز دارند تفکیک کنید. بدین ترتیب می‌توانید تعداد مرورها را افزایش دهید. مطالعه مباحث را بر اساس اهمیت آن‌ها در سوالات کنکور و ضعف درسی خود اولویت بندی کنید. اگر روی مبحث خاصی اشکال دارید یا اینکه آن را ناقص یاد گرفته‌اید در دوران جمع بندی روی برطرف کردن آن تمرکز کنید. سعی کنید روزانه کتاب را مطالعه کنید تا حداقل 3 بار کتاب درسی را مرور کرده باشید.

نکاتی که احساس می‌کنید از یادتان می‌رود را حتما یادداشت کرده یا علامت بزنید تا در هفته‌های آخر دوباره مرور کنید.

اشکالات و یادگیری ناقص خود را برطرف کنید

سوالاتی که در طول سال به عنوان سوالات شک دار یا نزده علامت زده‌اید را دوباره بررسی کنید. نکاتی را که فکر می‌کنید فراموشتان خواهد شد را علامت بزنید تا در روزهای انتهایی دوباره بخوانید.

مهم‌ترین نکته در زدن تست های درس زیست شناسی تحلیل کامل سوالات است. سوالاتی که شک داشته‌اید و یا پاسخ نداده‌اید را با خواندن پاسخنامه و بازگشت به متن درسی مربوط به سوال تحلیل کنید.

اگر مبحثی را اشکال دارید و احساس می‌کنید به طور کامل برایتان تفهیم نشده حتما از اساتید و دبیران خود برای رفع اشکال کمک بگیرید.

بودجه بندی زیست شناسی نظام جدید

نام فصلتعداد سوالات در کنکور ۹۸
زیست شناسی ،دیروز ، امروز ، فردا۰
گوارش و جذب مواد۳
تبادلات گازی۲
گردش مواد در بدن۳
تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد۳
از یاخته تا گیاه۳
جذب و انتقال مواد درگیاهان۲
تنظیم عصبی۳
حواس۳
دستگاه حرکتی۲
تنظیم شیمیایی۰
ایمنی۳
تنظیم یاخته۱
تولید مثل۳
تولید مثل نهاندانگان۲
پاسخ گیاهان به محرک ها۱
مولکول های اطلاعاتی۲
جریان اطلاعات در یاخته۳
انتقال اطلاعات در نسل ها۳
تغییر در اطلاعات وراثتی۲
ازماده به انرژی۱
از انرژی به ماده۲
فناوری های نوین زیستی۱
رفتارهای جانوران۲
بودجه بندی زیست کنکور نظام جدید

همین الان که این مقاله را می خوانید از خود آزمون بگیرید و نقاط قوت و ضعف خود را بیابید و با توجه به جایگاه کنونی خود بهترین پلن را انتخاب کنید.

نکات مهم و تست خیز شیمی را در این مقاله بخوانید.

موفقیت شما آرزوی ماست
کنکور آسان است
۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰

اگر این مقاله برای شما هم مفید بود در قسمت نظرات ، نظر خود را بگذارید تا این مقاله بیشتر دیده شود.

نظر در مورد کنکور آسان است

خرید محصولات کنکور آسان است :

به منظور خرید محصولات و DVD های موسسه کنکور آسان است ، می توانید از طریق روش های زیر اقدام کنید :

  • دریافت نسخه اندروید اپلیکیشن موسسه کنکور آسان است :

دانلود نسخه android اپلیکیشن کنکور آسان است با لینک مستقیم

  • مشاهده لیست قیمت و خرید بسته های معلم خصوصی موسسه کنکور آسان است :

بسته های معلم خصوصی کنکور آسان است

  • مشاهده لیست قیمت و خرید محصولات رشته تجربی موسسه کنکور آسان است :

خرید محصولات رشته تجربی کنکور آسان است

  • مشاهده لیست قیمت و خرید محصولات رشته ریاضی موسسه کنکور آسان است :

خرید محصولات رشته ریاضی کنکور آسان است

  • مشاهده لیست قیمت و خرید محصولات رشته انسانی موسسه کنکور آسان است :

خرید محصولات رشته انسانی کنکور آسان است

راه های ارتباطی کنکور آسان است :

اینستاگرام موسسه کنکور آسان است :konkursara_official@
کانال تلگرام موسسه کنکور آسان است :konkursara1@
واتس اپ موسسه کنکور آسان است :۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰
دفتر موسسه کنکور آسان است :۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰