بودجه بندی کنکور شامل یکسری اطلاعات عددی است که بر اساس کنکور چند سال اخیر بدست می آید و داوطلبان کنکور می توانند بر اساس این اطلاعات عددی که تعیین می کند از هر مبحث چه تعداد تست آورده می شود، متوجه اهمیت هر مبحث شده و بر اساس آن برنامه ریزی درسی و تست زنی داشته باشند.
از سال 1401 با تصویب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور سراسری یکسری تغییرات اساسی و مهمی داشت که اصلی ترین تغییرات آن شامل:

  • حذف دروس عمومی از کنکور و تغییر تعداد دفترچه و سوالات کنکور
  • تاثیر معدل 60 درصد قطعی
  • برگزاری کنکور در دو نوبت

بودجه بندی کنکور دو سال اخیر

تغییراتی که گفته شد از نیمه دوم سال 1401 قطعی و تصویب شد و از کنکور 1402 این تغییرات اعمال شد و تا الان نوبت اول کنکور 1402، نوبت دوم کنکور 1402 و نوبت اول کنکور 1403 با تغییرات جدید کنکور سراسری برگزار شده است و گروه کنکورسرا تعداد تست هایی که از هر مبحث هر درس اختصاصی که در 3 کنکور برگزار شده آورده شده است را برای رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان جمع آوری کرده است، شما می توانید بودجه بندی 3 کنکور اخیر رشته مورد نظر خود را به صورت فایل PDF دانلود کنید.

بودجه بندی کنکور تجربی

کنکور رشته تجربی با تغییرات جدیدی که بر آن اعمال شده است، سوالات دروس اختصاصی برای داوطلبان عادی در سه دفترچه و داوطلبان با سهمیه بهیاری یک دفترچه بیشتر یعنی در چهار دفترچه سوالات آورده شده است.
دفترچه شماره یک شامل درس زست شناسی، دفترچه شماره دو شامل دروس شیمی و فیزیک، دفترچه شماره سه شامل دروس ریاضی و زمین شناسی می باشد.
بودجه بندی کنکور تجربی دو سال اخیر که کلیه این تغییرات بر آن اعمال شده است در قالب فایل پی دی اف ارائه شده است را می توانید با کلیک روی لینک زیر دانلود کنید:

بودجه بندی کنکور چند سال اخیر رشته تجربی

بودجه بندی کنکور ریاضی

کنکور رشته ریاضی دارای دو دفترچه سوالات دروس اختصاصی است، دفترچه اول شامل سوالات درس ریاضیات و دفترچه دوم شامل سوالات دروس شیمی و فیزیک می باشد و در فایل پی دی اف زیر بودجه بندی کلیه این دروس آورده شده است:

بودجه بندی کنکور چند سال اخیر رشته ریاضی

بودجه بندی کنکور انسانی

کنکور رشته انسانی شامل دو دفترچه سوالات می باشد که در دفترچه اول سوالات دروس ریاضی، ادبیات، جامعه شناسی و روانشناسی است و در دفترچه دوم سوالات دروس عربی، اقتصاد، روانشناسی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق می باشد و بودجه بندی کنکور انسانی که برای شما ارائه شده است مطابق با تغییرات و دفترچه سوالات کنکور انسانی جدید می باشد.

بودجه بندی کنکور چند سال اخیر رشته انسانی

بودجه بندی کنکور هنر

کنکور هنر تنها یک دفترچه سوالات دارد که آن هم شامل دروس درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی و فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی می باشد. شما داوطلبان کنکور هنر می توانید با دانلود فایل پی دی اف زیر از مباحث مهم و پر تست سوالات هر درس آگاه شوید:

بودجه بندی کنکور چند سال اخیر رشته هنر

بودجه بندی کنکور زبان

کنکور اختصاصی زبان شامل سوالات تخصصی زبانی است که داوطلب موقع ثبت نام انتخاب کرده است مانند زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسوی و … می باشد و نکته مهم این است که سوالات این کنکور به صورت مبحثی (قواعد، ترجمه، ریدینگ و …) طراحی می شود و دانش اموزان بر اساس بودجه بندی از میزان اهمیت هر مبحث آگاه شده و اگر در تست زنی آن ضعفی دارند می توانند برطرف کنند. برای دانلود بودجه بندی کنکور زبان چند سال اخیر روی لینک زیر کلیک کنید:

بودجه بندی کنکور چند سال اخیر رشته زبان

مقالات پیشنهادی
برنامه ریزی رایگان کنکور
آزمون آنلاین رایگان کنکور