هنگامی که نتایج اولیه آزمون سراسری منتشر می شود، مرحله مهم و حساسی به نام انتخاب رشته آغاز می شود که یکی از فرآیند های مهم و تاثیر گذار در آینده شغلی و حرفه ای داوطلبان است. در میان گروه های آزمایشی شرکت کننده در کنکور سراسری، رشته تجربی پر متقاضی ترین رشته به حساب می آید و رقابت بالایی بر سر رشته های پر طرفدار آن وجود دارد. بدیهی است که داوطلبان برای کسب بهترین نتیجه می بایست از یکسری اطلاعات و پیش نیاز ها در رابطه با انتخاب رشته برخوردار باشند.

ویدئوی انتخاب رشته کنکور سراسری 1403


در میان مشاورانی که در حیطه انتخاب رشته فعالیت می کنند، شاید کمتر افرادی هستند که نسبت به تمامی جزئیات انتخاب رشته کنکور تجربی احاطه کامل داشته باشد و بتوانند با توجه به رتبه داوطلب بهترین انتخاب ممکن را انجام بدهند. انتخاب رشته امر مهمی است که برخورداری از تخصص و اطلاعات کامل و به روز شده ای را می طلبد؛ چرا که هر ساله در اعلام ظرفیت از سوی دانشگاه ها، شرایط و ضوابط پذیرش، قوانین سازمان سنجش و … تغییرات مهمی را مشاهده می کنیم. لذا برای کسب بهترین نتیجه باید اطلاعات خودمان نسبت به این فرآیند سرنوشت را به روز رسانی کنیم.
ما در این مطلب قصد داریم که ناگفته های انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ را به طور کامل و دقیق بیان کنیم و اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم که بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. همه اطلاعاتی که راجع به نحوه انتخاب رشته، آنالیز کارنامه اولیه، گزینش بومی و غیربومی، شرایط پذیرش دانشگاه ها و … باشد را برای شما با زبانی ساده بیان خواهیم کرد.
توصیه ما این است که این مقاله را تا آخر مطالعه بفرمایید چرا که حتما برایتان مفید واقع خواهد شد.

زمان انتخاب رشته کنکور 1403

طبق اعلام سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج اولیه در نیمه دوم شهریور ماه 1403، انتخاب رشته کلیه گروه های آزمایشی شرکت کننده در آزمون سراسری همزمان باهم آغاز می شود و در طی فرصتی چند روزه (معمولا 5 تا 7 روز) به پایان می رسد.
انتخاب رشته در نیمه اول شهریور ماه آغاز شده و داوطلبان می بایست در یک بازه زمانی چند روزه اقدام به انتخاب رشته نمایند. همچنین نتایج نهایی انتخاب رشته نیز در نیمه اول مهر ماه اعلام خواهد شد.
لازم به ذکر است که انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان مجزا از رشته های سراسری بوده و نتایج نهایی آزمون اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ نیز در نیمه دوم مرداد ماه و به صورت مجزا منتشر خواهد شد. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که در آزمون اختصاصی و همچنین مصاحبه آزمون فرهنگیان به عنوان پذیرفته شده نهایی تلقی شده اند؛ حق انتخاب رشته در سراسری رشته های آزمون سراسری را ندارند.

توصیه های طلایی برای انتخاب رشته

در قدم اول می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور را به دقت مطالعه کنید و از ظرفیت دانشگاه ها و همچنین امکانات و مزایای آن آگاهی پیدا کنید. در هنگام انتخاب رشته، مسافت شهر خود تا محل تحصیل را در نظر بگیرید و به این موضوع توجه کنید که شاید زندگی خوابگاهی مناسب همه نباشد. هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه ها را در نظر گرفته و سعی کنید که این موارد را حتما در انتخاب های خود لحاظ کنید.
از یک فرم کاغذی برای انتخاب رشته استفاده کنید و بر روی کاغذ اولویت های خود را بنویسید. شما می توانید حداکثر 150 کد رشته محل را انتخاب کنید که این بستگی به علاقه شما و سطح تحصیلی شما دارد. سعی کنید تعدادی از انتخاب های خود را به کد رشته محل هایی اختصاص دهید که واقعا به آن ها علاقه دارید و از انتخاب های غیر منطقی و غیر معقول که هیچ شانسی در قبولی در آن ها ندارید بپرهیزید.
البته بعضی از مشاوران این نکته را بیان می کنند که تعدادی از کد رشته محل ها را باید به مواردی اختصاص داد که شانس قبولی داوطلب در آن کم است اما ممکن است که به صورت غیر منتظره داوطلب در آن پذیرفته شود. این نظر به نوعی با اصطلاح تیری در تاریکی ارتباط دارد و شاید در رقابتی که خیلی ها با چشم باز انتخاب می کنند، این نوع انتخاب بی هدف و فقط سوزاندن انتخاب هایی با احتمال حتی کم است. این بستگی به سطح تحصیلی شما و نظر شخصی شما دارد. اما توصیه ما این است که به صورت منطقی و واقع بینانه انتخاب های خود را وارد فرم انتخاب رشته نمایید.
نکته دیگری که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که انتخاب رشته کنکور، صرفا به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. برای اینکه بتوانید مراحل انتخاب رشته ها به صورت تصویری و گام به گام مشاهده کنید این مطلب را مطالعه بفرمایید: راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور 1403

عوامل موثر در انتخاب رشته

یکی از سوالات رایجی که میان داوطلبان وجود دارد این است که برای اینکه بتوانیم یک انتخاب رشته موفقیت آمیز را داشته باشیم چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیریم؟ و پیش نیاز های یک انتخاب رشته حرفه ای چیست؟
در پاسخ به این سوال مهم باید گفت که اولین و مهم ترین عاملی که انتخاب رشته را تحت تاثیر خود قرار می دهد، علاقه فردی و انطباق آن با ویژگی های شخصیتی فرد است. بر طبق علم روانشناسی هنگامی که افراد با علاقه و انگیزه مشغول به فعالیتی می شوند، این امر در میزان بهره وری و افزایش کیفیت اجرای فعالیت ها تاثیر مستقیم دارد. به زبان ساده اگر دانش آموزان بتوانند در هنگام انتخاب رشته بر حسب علاقه خود تصمیم بگیرند و رشته تحصیلی خود را منطبق با شرایط و ویژگی های شخصیتی انتخاب کنند، بدون شک موفق خواهند شد. همه ما در موارد متعدد مشاهده کرده ایم که دانش آموزان بر حسب اجبار خانواده و بدون انگیزه وارد رشته هایی می شوند که هیچ علاقه ای به آن ها ندارند و نتیجه آن ناکامی و عدم موفقیت است. پس اولین و تاثیرگذار ترین فاکتور علاقه و استعداد دانش آموز است.

یکی از مهم ترین عواملی که باید قبل از انتخاب رشته باید به آن توجه کنیم این است که رشته هایی که قرار است داوطلب آن ها را انتخاب کند، متناسب با رتبه او باشد. یکی از اشتباهات بسیار رایج دانش آموزان این است که بسیار رویایی و غیر منطقی شروع به انتخاب رشته می کنند و بدون آگاهی از اطلاعات مرتبط با آخرین رتبه های قبولی، دست به انتخاب هایی می زنند که هیچ تناسبی با رتبه آن ها ندارد. به طور مثال یک داوطلب رشته ای که رتبه 15 هزار را در آزمون سراسری کسب می کند، به هیچ وجه امکان ندارد که در رشته هایی همچون پزشکی یا دندان پزشکی، داروسازی و … پذیرفته شود؛ اما با این وجود در فرم انتخاب رشته، این کد رشته ها را وارد می کند و سایر انتخاب های خود را نیز از دست می دهد. بدیهی است که چنین داوطلبی با این وضعیت تحصیلی، در این رشته های خاص و پرطرفدار پذیرفته نخواهد شد؛ این امر به لحاظ روانی نیز دانش آموزان را دچار ناامیدی و سرخوردگی خواهد کرد. پس یکی از پیش نیاز های موثر در انتخاب رشته این است که کاملا منطقی عمل کنیم و بر حسب وضعیت تحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته نماییم.

پیش نیاز بسیار مهم دیگری که باید حتما آن را در اولویت قرار داد، این است که رشته هایی را انتخاب کنیم که متناسب با نیاز جامعه باشد و از بازار کاری خوبی نیز برخوردار باشد. واقع بینانه باید گفت که بعضی از رشته های تحصیلی در ایران به لحاظ شغلی از موقعیت خوبی برخوردار نیستند و دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی نمی توانند به درآمد خوبی در آن برسند. یکی از مهم ترین مسائلی که باید حتما آن را در نظر گرفت این است که صرفا پذیرفته شدن در یک رشته تحصیلی و گرفتن مدرک دانشگاهی نباید دغدغه دانش آموزان باشد؛ بلکه این مدرک تحصیلی باید کارایی خود را نیز در جامعه نشان دهد. همه ما در میان آشنایان و دوستان خود بار ها مشاهده کرده ایم که هزینه های هنگفتی را صرف گرفتن مدرک از دانشگاه می کنند و زمان و انرژی خود را نیز صرف می کنند، اما در کاری مشغول به فعالیت می شوند که هیچ ارتباطی با مدرک دانشگاهی آنها ندارد. بنابراین در انتخاب رشته سعی کنید که رشته هایی را در نظر داشته باشید که علاوه بر جذابیت و علاقه، خروجی خوبی را نیز داشته باشد.

به طور کلی و خلاصه بهتر است که عوامل زیر را در انتخاب رشته در نظر گرفت:

  • شناخت دقیق رشته های دانشگاهی 
  • موقعیت شغلی و بازار کار رشته ها
  • اطلاع از علایق خود از طریق انواع آزمون های روانی شخصیت
  • در نظر داشتن فاصله شهر محل تحصیلی و شهر محل زندگی
  • در نظر گرفتن وضعیت مالی با توجه به شهریه پرداختی
  • اطلاع از کیفیت خدمات آموزشی و ارائه خوابگاه و …

بعد از آنکه پیش نیاز ها و عوامل دخیل در انتخاب رشته را دانستیم باید به سراغ تکنیک ها و فوت و فون آن برویم تا با جزئیات یک انتخاب رشته موفق آشنا شویم. هر انتخاب رشته حرفه ای یکسری ریزه کاری ها دارد که دانش آموزان می بایست از آن اطلاع داشته باشند. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

تفسیر کارنامه اولیه کنکور تجربی

سازمان سنجش کارنامه ای را تحت عنوان کارنامه اولیه کنکور سراسری منتشر میکند که حاوی اطلاعات مهمی برای انتخاب رشته است. با انتشار کارنامه اولیه عملا فرآیند انتخاب رشته آغاز می شود و داوطلبان برحسب این کارنامه می بایست دست به انتخاب بزنند. این کارنامه تحت عنوان کارنامه علمی هم مطرح می شود که شامل چند بخش است که عبارت اند از: اطلاعات هویتی و تحصیلی داوطلبان، معدل کل دیپلم، نوع سهمیه، استان بومی، نمرات خام سوابق تحصیلی، نمرات آزمون اختصاصی و وضعیت مجاز بودن انتخاب رشته…!
هم برای کنکور اردیبهشت ماه و هم برای کنکور تیر ماه به صورت جداگانه کارنامه اولیه صادر می گردد و در آن اطلاعات فوق درج می شود که بیانگر این موضوع است که داوطلب، با توجه به وضعیت علمی خود در چه دانشگاه هایی مجاز به انتخاب رشته است. در کارنامه اولیه تیر ماه، بالاترین تراز کسب شده در دو آزمون اعلام می شود که مبنای انتخاب رشته دانش آموزان قرار می گیرد و داوطلبان در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته، می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.
دقت کنید که اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه با اطلاعات هویتی و تحصیلی شما مطابقت داشته باشد و هیچ اشتباهی در آن صورت نگرفته باشد. با توجه به مجاز بودن یا نبودن شما در دانشگاه های مختلف (روزنه، شبانه، پیام نور و …) و با در نظر گرفتن رتبه کل خود، می توانید رشته های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنید . پس در گام اول اطلاعاتی که در کارنامه اولیه در اختیار شما قرار می دهد؛ جهت دهنده مسیر انتخاب رشته شما خواهد بود.

نمونه کارنامه اولیه کنکور تجربی

نمونه کارنامه اولیه کنکور تجربی به همراه جزئیات

در رابطه با کارنامه اولیه کنکور و تاثیر آن در انتخاب رشته، باید این نکته را نیز بیان کرد که در آزمون سراسری سال های قبل، زیر گروه های مختلفی وجود داشتند که داوطلب می بایست با توجه به درصد های خود در هر زیر گروه، انتخاب رشته می کرد و اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه به این موضوع کمک شایانی می کرد. مثلا در زیر گروه دو کنکور تجربی، رشته هایی همچون داروسازی قرار داشت که داوطلبان می بایست در درس شیمی درصد بالایی را کسب می کردند تا در این رشته پذیرفته شوند. اما در کنکور 1403 زیر گروه ها حذف شده اند و ضریب درس ها به صورت یکسان در انتخاب رشته اعمال می شود.
در کارنامه اولیه کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد اسلامی نیز درج می شود که داوطلبان علاقه مند به رشته های این دانشگاه، می بایست از این کد برای ثبت نام در سایت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند. لازم به ذکر است که انتخاب رشته چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش و همزمان با سایر رشته های سراسری است.

آخرین رتبه قبولی کنکور تجربی

یکی از فاکتور های مهم که اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد؛ آگاهی از این موضوع است که با چه درصدی چه رشته هایی را می توان پذیرفته شد؟ به عبارت دیگر آخرین رتبه های قبولی هر رشته، یکسری اطلاعات مفید در رابطه با کد رشته قبولی و درصد پاسخگویی در دروس را در اختیار داوطلب قرار می دهد. این اطلاعات بر اساس آزمون های سراسری سال قبل جمع آوری می شوند و بر حسب عملکرد دانش آموزان در سال های قبل می باشند.
به عنوان مثال رشته پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های کنکور تجربی است که همواره رقابت بسیاری بر سر این رشته وجود دارد. آخرین رتبه قبولی این رشته بر حسب سهمیه های مختلف متفاوت است. در سهمیه منطقه 1 در حدود 2100 بوده در حالی که محدوده قبولی در منطقه دو بین 2500 تا 2800 می باشد.
به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رتبه قولی سایر رشته های می توانید با شماره تماس های مندرج سایت تماس حاصل فرمایید و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

اصطلاحات کلیدی دفترچه انتخاب رشته

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور داوطلبان می بایست در مهلت مقرر و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور ، کد رشته محل های انتخابی و مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند. با ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و همچنین چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد، بطور همزمان و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد. همچنین داوطلبان و متقاضیان شرکت در سایر رشته های دانشگاه آزاد، می بایست از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org اقدام نمایند .
به طور کلی دفترچه انتخاب رشته حاوی اطلاعاتی شامل کد رشته محل ها، ظرفیت پذیرش، نام دانشگاه ها، نوع پذیرش در دانشگاه، شرایط و ضوابط دانشگاه های خاص، پیوست ها و… بوده و داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه می توانند این دفترچه را از طریق سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور دانلود و دریافت کنند.
هر داوطلب، مجاز به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل از بین رشته محل های مربوط به گروه آزمایشی ثبت نامی خود می باشد و اولویت بندی کد رشته ها، می بایست بر اساس فاکتور ها و عواملی که در همین مطلب بیان شده است؛ انجام بگیرد. برای کسب بهترین نتیجه در انتخاب رشته، بهتر است که دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنید و با کلیه اصطلاحات مرتبط با آن آشنا شوید. در قسمت زیر برخی از واژه ها و اصطلاحاتی که ممکن است با مطالعه دفترچه انتخاب رشته، با آن ها مواجه شوید را توصیف و بررسی کرده ایم:

رشته محل: هنگامی که رشته تحصیلی و محل تحصیل هر دو مورد نظر است، از عنوان رشته محل استفاده می شود. به عنوان مثال زبان و ادبیات فارسی یک رشته تحصیلی است، اما رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران یک رشته محل است. هر رشته محل با یک کد عددی پنج رقمی مشخص می شود که به آن کد رشته محل گفته می شود.

دوره های تحصیلی: دوره های آموزشی در دانشگاه ها، براساس تفاوت آنها از جنبه های آموزشی و غیر آموزشی به دوره های مختلف تحصیلی دسته بندی می شود. مهمترین دوره های تحصیلی عبارتند از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، مجازی غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و شهريه پرداز.

گزینش آزاد: در تمامی کد رشته محل ها، بدون توجه به سهمیه و بومی، تمامی انتخاب کنندگان واجد شرایط هر کد رشته
محل، صرفا براساس نمره و ظرفیت آن کد رشته محل گزینش می شوند و نمره آخرین نفر پذیرفته شده هر کد رشته
محل به این شیوه، نمره گزینش آزاد نامیده می شود.

رشته های با آزمون: رشته هایی که ملاک پذیرش آنها، نمره حاصل از آزمون اختصاصی و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است.

رشته های صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون): رشته هایی است که پذیرش در آنها برای داوطلبان شاخه نظری با
معدل كتبی نهایی دیپلم و برای داوطلبان شاخه فنی و حرفه ای و یا کاردانش با معدل کل دیپلم آنان انجام می شود که داوطلب میتواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه های آزمايشی نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

نحوه تقسیم رشته ها و گزینش رشته ها:

انتخاب رشته کنکور تجربی

اصطلاحات مرتبط با نحوه گزینش در دوره های تحصیلی

پذیرش بومی(استانی، ناحیه ای و قطبی): رشته های تحصیلی دوره روزانه براساس پراکندگی در سطح کشور به استانی،
ناحیه ای و قطبی تقسیم می شوند. با هدف افزایش احتمال قبولی داوطلبان در محل سکونت خود، بخش بیشتری از ظرفیت این نوع رشته ها به داوطلبان بومی اختصاص دارد. در تصویر زیر می توانید این اطلاعات را بر حسب نقشه جغرافیایی مشاهده بفرمایید:

نقشه ناحیه و ها و قطب های بومی

نقشه ناحیه و ها و قطب های بومی

سهمیه های انتخاب رشته چگونه اعمال می شوند؟

داوطلبان در هنگام انتخاب رشته می توانند از سهمیه هایی استفاده کنند که آن را در هنگام ثبت نام آزمون سراسری و از طریق فرم ثبت نام اینترنتی، به تایید سازمان سنجش در آورده اند. این سهمیه ها انواع مختلفی دارند که شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران (25 درصد و 5 درصد) و خانواده شهدا و بهیاران، مناطق محروم و … می شود. هر متقاضی در گروه مربوط به همان سهمیه قرار گیرد و با داوطلبان همان گروه مقایسه و سنجیده شود.

سهمیه مناطق: در رابطه با سهمیه مناطق باید گفت تمامی داوطلبان کنکور تجربی مشمول سهمیه مناطق هستند و جزء یکی از سهمیه های مناطق ۱و۲و۳ محسوب شده و نسبت به افراد آن منطقه سنجیده می شوند. مناطق مختلف کشور بر اساس رفاه و امکانات آموزشی و امکان استفاده از این امکانات به ۳ منطقه ۱و۲و۳ تقسیم میشوند.

سهمیه ایثارگران: این سهمیه نیز به دو دسته تقسیم می شوند که شامل ایثارگران 25 درصد و ایثارگران 5 درصد می باشد. در سهمیه ایثارگران 25 درصد، 25 درصد از ظرفیت هر رشته محل، به این سهمیه تعلق میگیرد و شامل خانواده شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان با جانبازی 25 درصد به بالا، همسر و فرزندان آنان می باشد. سهمیه ایثارگران 5 درصدی نیز شامل جانبازان با جانبازی کمتر از 25 درصد، همسران و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشد.

سهمیه بهیاران : این نوع از سهمیه نیز شامل 5 درصد از ظرفیت تمامی دوره های دانشگاهی (سراسری و شهریه پرداز) کنکور سراسری می باشد و داوطلبان آن می‌ توانند در رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری پذیرفته شوند. 

سهمیه مناطق محروم: حداقل 40 درصد از ظرفیت كد رشته محل های ناحیه های، قطبی و کشوری دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی واقع در استان های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان به داوطلبان بومی این استانها اختصاص می یابد.

مشاوره انتخاب رشته

در مسیر انتخاب رشته که مسیر سخت و سرنوشت ساز به حساب می آید، بهره گیری از مشاوره یکی از راه های موفقیت به شمار می رود. مشاوره انتخاب رشته باید توسط فردی آگاه و با تجربه در این زمینه انجام گیرد بنابراین می بایست مراقب مشاور نماهایی بود که با آینده و زندگی شغلی و تحصیلی دانش آموزان بازی می کنند.
برای اینکه یک مشاور بتواند به نحو موثری داوطلبان را در زمینه انتخاب رشته یاری کند، باید بتواند بر کلیه قوانین و ضوابط سازمان سنجش و همچنین اطلاعات مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته تسلط داشته باشد. انتخاب رشته از کلیه جنبه ها زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار می دهد؛ بنابراین از حساسیت بلایی برخوردار است. اگر به دنبال مشاوری هستید که بتوانید تمامی سوالات خود در رابطه با انتخاب رشته را بپرسید و هر گونه ابهامی که با آن مواجه شده اید را رفع کنید، می توانید با مشاوران خبره ما در این زمنیه آگاه پیدا کنید.
مشاوران کنکورسرا بر حسب وضعیت تحصیلی شما و در نظر گرفتن رتبه و نمره مکتسبه در سهمیه نهایی، می توانند با انتخابی اصلح، شانس قبولی شما را در رشته محل های ارائه شده افزایش دهند و به طور کلی با در نظر گرفتن فاکتورها و عوامل موثر بر انتخاب رشته، انتخابی ایده آل را برای شما فراهم آورند. به منظور دریافت مشاوره تلفنی در این زمینه می توانید با شماره های ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰ و ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰ تماس حاصل فرمایید.